14 gratis Facebook tips
Direct toegang

Wordt u ook blij van een goede verkoopprijs?

Vraag nu een vrijblijvende Gratis Waardebepaling aan

Page content

article content

6 redenen waarom uw huis (nog) niet is verkocht

De verkoop van een woning is een belangrijke beslissing. Hierbij gaan mensen meestal niet over één nacht ijs. Het komt echter voor dat het maar niet wil lukken om de woning te verkopen. Als er één simpele reden zou zijn, dan zou het allemaal makkelijk opgelost worden. De werkelijkheid is echter complexer en vaak komen verschillende zaken samen. Soms is er geen invloed uit te oefenen op een reden, bijvoorbeeld de locatie van de woning. In bepaalde gebieden verkoopt een woning nu eenmaal makkelijker dan andere.

Er is meestal echter meer aan de hand. Hieronder volgen de 6 belangrijke redenen waarom u uw huis nog niet heeft verkocht.

1. Matige of helemaal geen presentatie op Funda

Funda is de grootste huizenwebsite van Nederland. Per maand vinden er ruim 36 miljoen(!) bezoeken plaats. Door ervoor te zorgen dat uw huis goed gepresenteerd wordt op Funda kan een enorme groep potentiële verkopers worden aangesproken. Alleen een plaatsing is op zichzelf niet voldoende. Tussen alle woningen die daar worden aangeboden is het ook zaak uw woning vindbaar te maken. Hierbij is het onder meer van belang om:

  • Een woningfilm op Funda te zetten
  • Een volledige omschrijving te geven
  • 360 graden foto’s te plaatsen
  • Een 3D plattegrond aanbieden

Als u in ieder geval deze zaken op orde heeft op Funda, dan weet u dat uw woning in ieder geval daar gevonden wordt!

 

2. Een matige styling van de woning

De meeste woningverkopers zijn zich wel bewust van het feit dat een goede presentatie van de woning van belang is om een bezichtiging positief te beïnvloeden. Onderdeel hiervan is verkoopstyling. Dit betekent niet dat wij suggereren dat uw woning helemaal op de schop moet en een totale omvorming moet krijgen, maar u doet er wel goed aan uw huis slim aan de kleden. Denk hierbij aan rust en ruimte maken in de woning. Wat extra sfeer creëren doet het ook goed. Feit is dat mensen die een woning zoeken het heel moeilijk vinden door ‘rommel’ heen te kijken. Als u de sterke kanten van uw woning weet te accentueren, dan houdt u hier rekening mee

3. Geen gebruik van alternatieve media

De tijden van ‘alleen maar Funda’ zijn voorbij. Ook bijvoorbeeld Facebook is een essentieel middel bij de verkoop van uw woning. Regelmatig worden woningen via deze weg uiteindelijk verkocht. Ook door Facebook gericht in te zetten middels betaald verkeer draagt bij tot succes.

Alternatieven op Facebook moet ook niet vergeten worden. Hierbij kunt u denken aan Google+, Twitter en zelfs Pinterest.

4. Gebruik van slechte marketing

Het is enorm belangrijk om de juiste marketing te gebruiken. Soms is het verstandig om professionele foto’s te laten nemen. Hierbij is het ook verstandig af te vragen of de weersomstandigheden de foto in een positief daglicht stellen. Maar ook is het zaak om een pakkende omschrijving en titel van de woning te hebben. Als er meerdere alinea’s zijn dan kunt u een uitgebreide beschrijving van uw woning geven. Zorg hierbij ook voor een logische opbouw, dat wil zeggen: zorg dat u allereerst de aandacht trekt en vervolgens een duidelijke omschrijving geeft.

5. Uw woning staat niet goed op de kaart

Als u woning al wat langer te koop staat en u heeft het nog niet weten te verkopen, dan loopt u mogelijk achter de feiten aan. Veelal kijken geïnteresseerden met een bepaald vooroordeel, en als een woning naar hun smaak te lang te koop staat, ‘dan zal er wel iets niet helemaal goed mee zijn’. Men ziet de woning als te duur, in een verkeerde buurt of met verborgen gebreken. Als dit imago dreigt te ontstaan, dan is het verstandig dat u het over een andere boeg gooit.

 

U dient dat eigenlijk het hele proces nog eens onder de loep te nemen. Zijn het de juiste foto’s, de juiste video, de juiste omschrijving, de juiste marketing of de juiste styling. Hier is uiteraard ook een belangrijke rol weggelegd voor de makelaar.

Ook kan uw woning als onvoldoende onderhouden worden ervaren. Een renovatie aan bijvoorbeeld keuken of badkamer kost een hoop geld, maar kan de verkoop wel realiseren. Het is hierbij zaak een afweging te maken tussen het verlagen van de koopprijs of het renoveren van de woning.

6. De vraagprijs

Uiteraard is de vraagprijs essentieel bij het verkopen van de woning. Dit is een lastig maar belangrijk onderdeel. De vraagprijs moet zo realistisch mogelijk zijn. Als u te ver daarboven zit, dan loopt u het risico een ellenlange verkoop op uw hals te halen. Dit leidt ook weer tot een zekere imagoschade van uw woning. Als u te laag inzet, dan verkoopt u de woning wellicht snel maar leidt u onnodige verliezen.

Door rekening te houden met deze factoren, zorgt u ervoor dat de omstandigheden juist zijn. Het is niet mogelijk om alles in de hand te hebben, maar als de randvoorwaarden in orde zijn staat niets een succesvolle verkoop van de woning in de weg.

Wat u van ons kunt verwachten:

  • Vast laag tarief van 995,- euro (incl. BTW)
  • Zeer hoge klanttevredenheid (gemiddeld 9,4)
  • Lokale makelaar – uitgebreide kennis van de regionale huizenmarkt in Groningen, Drenthe en Friesland
  • Gecertificeerd VBO Makelaar
  • Persoonlijke begeleiding van begin tot eind
  • Compleet dienstenpakket voor het verkopen van uw huis

Maak direct een afspraak met De Huizenbemiddelaar Groningen

 

Comment Section

0 reacties op “6 redenen waarom uw huis (nog) niet is verkocht

Plaats een reactie


*